HTML

Incifinci blog

Mindennapi gondok és örömök, amiket megosztok veletek! Amolyan élet Inci módjára...avagy hogy látja Inci a világot:-D

Képeim

Zalán dolgozat elemzése Styxx módra

Incifinci 2010.02.17. 09:49

 

A ZALÁN-KISÉRLET 2.0
A FAGYI VISSZANYAL, AVAGY A KISÉRLETI PATKÁNYOK VÁLTOZATA
 
„Nehogy a fika egye meg az óvodást”
Ezredfordulós urbánus folklor
I.
 
Az identitás nyelvi megkonstruálása a „Zűrös hétköznapok, csajok, pia, szex” című blog kapcsán c. tanulmányt (a továbbiakban: Zalán-tanulmány) hatan készítették. A tanulmányírók kb. 66,6% -a nő, míg a fennmaradó kb. 33,3% férfi.
Íme, az egyik magyar nyelvterületen népszerű internetes közösségi portálon, az iwiw.hu-n, mit tartottak fontosnak a T. Tanulmányírók magukról nyilvánosságra hozni:
 
Nick neve:  Sütke
A mellékelten csatolt kép -ami egyben az oldallapjára látogatót fogadó nyitóképe- egy fiatal barátnőjével meglehetősen intim távolságban történő összebújását látjuk. Evidens a feminim gender jelleg kihangsúlyozása, illetve egy pajkos kikacsintás a saját neme felé nyitottság jegyében.
 
 
 
 
 
A következő képnek az : „Így vett le a lábamról” címet adta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A meglehetősen erotikus tartalmú kép az első fotótól eltérően egy férfivel, hagyományos alárendelt pozitúrában ábrázolja. Bizonyára a heteroszexuális beállítottságának a dominanciájára utal a hivatkozott fotó adatlapon szerepeltetése.
 
 
 
 
 
 
 
2. hölgy

 
 
Az enyhén erotikus töltetű, a klasszikus portré beállítás szabályainak megfelelő, fekete-fehér kép puritán címe, egyszerűen: „Kép”
 
 
 
 
„Nagypapa kockás ingjeiben” címet adta a fentebb csatolt fotográfiának. Egy rövid hajú, magabiztosnak tűnő, fiatal férfivel mosolyognak egymásra. Mindketten sötét napszemüveget viselnek. A „lélek tükre”, vagyis a köznyelvben megszokott megfogalmazást használva, a tekintetük a külső szemlélő előtt rejtett. Nyilvánvaló a titkos testi kapcsolat iránti vágy. Vajon beteljesült-e? Kajcsi a befogadóra bízta a végkifejlet megtippelését.
 
 
Nick neve: Vikusz22
 
 
 
„Az élet csak egy játék, de a horgászat komoly dolog :)” hirdeti a képaláírás. A fotón bizonyára egyik szereplő sem Viki, avagy Vikusz. Egy hiányos öltözetű fiatal férfit és egy halat ábrázol a fotográfia. Az üzenete kettős: „Ez bizony nem méreten aluli!”; illetve: „Két dolognak van halszaga, a másik a hal.”
 
 
 
 
És íme még egy fotó, amit Vikusz kihelyezett az adatlapjára:

 
Ennek a fotográfiának a „Vőfélyné” képaláírást adta. Különös tekintettel arra, hogy ez a kép az adatlapjának a nyitóképe, arra utal, hogy a hagyományos férfi szerepek betöltésére is képes és hajlandó.
 
 
 
 
 
  3.Hölgy
Sajnos a gyakori név a jelen projektfinanszírozás mértéke mellett nem tette lehetővé az eredményes kutatást.
 
 Nick neve: KrTamás


 
A kép címe: „A szakdogám” – íme a FÉRFI!
 (itt lehetünk mi is vhol...a szerk.)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   2.Fiú

 
 
„Dunántúli paraszt” címet adta az őt ábrázoló fényképnek a Hendrix, avagy Weisz becenévre hallgató tanulmány társzerző. A népies, betyáros, karikásostor-csattogtató motívum beemelése talán még a Woody Allan-es, entellektüell sharmmal operáló „Szakdogás”   Kruslicz Tamás –Toma férfi karakterhez való idomulását is felülmúlja.
 
 
 
 
 
 
 
II.
Ugye mennyi megalapozatlan butaságot hordtam össze? Szerintem ti is. A gombhoz kerestétek a kabátot. Nem kicsit, nagyon. Elmondom, hogy személy szerint nekem mi volt a legizgalmasabb a Zalán blogban. Természetesen amellett, hogy mint a legtöbb hozzám hasonló „nemnormális”:-) kommentelő, elhülyéskedtem a kommentekben. Számomra elég korán nyilvánvalóvá vált, hogy ez egy kamu énblogg. Izgatott, hogy ki, vagy kik és miért írják. Elsősorban irodalmi kísérletezőnek tartottam „Zalánt”. Majd egyre inkább arra gondoltam, esetleg azt méri a blog üzemeltetője/üzemeltetői, vajon a blog látogatottságát mennyire befolyásolja, ha az olvasók a megszokott tartalomtól eltérő és a „hangadó”, mondhatni „opinion leader” kommentelők által többnyire csökkenő színvonalú posztokat helyeznek ki.
Íme ez gyűjtemény a kommentjeimből. Fordított kronológiai sorrendben:
Styxx 2010.02.05 10:24:03
@shana:
Így tesztelnek minket.

Elvittek minket Carmina Burana koncertre, majd mérik, hogy vajon Bódi Gusztival vagy Kozsóval tudják-e a továbbiakban fenntartani a látogatottságot.

Brit tudósok az évtized legjelentősebb webkettes kisérletét folytatják és minket ért az a megtisztelő feladat, hogy kísérleti fehér patkányok lehetünk benne.
 
Styxx 2010.02.03 12:35:52
@Imiface:.

Én viszont most már főképp azért olvasom, hátha fény derül a "real Zalán sztorira" Ki, kik írták, mi motiválta őket.

Ha tényleg pihentagyú kiscsávók, akkor összedobhatnánk nekik pár liter konyakkólára valót, ha coming outolnak:-)
 
Styxx 2010.01.28 18:18:26
@Csulánó:
Mindannyian baszogatunk téged, viszont minden "hard core" zalánistának bassza a csőrét, amit tudsz. Nyiss egy egyetlen posztos blogot és írj meg "Mindent az igazi Zalánról" nem kevés látogatód lesz, az tuti.

Lehet, hogy Zalán valójában egy lúzer kis pöcs (a szex leírásainak egy része tényleg elég béna, pl aki 2009-ben okleveles baszógép, annak az anál nem kéne valami brand new dolgot jelentsen) de mégis van egy különleges tehetsége.

Lehet, hogy olyan, mint az a 9-10 éves kisfiú az USA-ban, aki 5 dollárért árulta a bolhapiacon a párkapcsolati tanácsadó füzetét, amit aztán kiadtak és bomba siker lett.

És az se kizárt, hogy tényleg csak jókor kezdett egy ilyen rövid bejegyzéses, pár szereplős blogot írni, a sikere pusztán vakszerencse, de ennek szerintem kisebb a valószínűsége.
 
Styxx 2009.12.17 11:22:58
"Azért ha a tavalyi marad el, szegényebb lennék most annyival, amennyit ez a blog ér."

Vesd össze:

"Egy kolléganőm szerint segíthet a naplóírás, hogy a józanabb pillanataimban rájöjjek, mekkora barom vagyok, és változtassak az életemen. Sajnos az év végi céges buliban, amikor kibékültünk, és ismét beszéltünk, megígértem neki az újévre, szóval tessék!"

Nos, kedves Hirmondo Helen és a többi szkeptikus. Zalánban továbbra is csak az iszákos, kétbites agyú szexista bunkót látjátok és nem a minimál blog formai nagymesterét?
 
Styxx 2009.12.12 11:29:45
@Hirmondo Helen:
Nagyon elkafkásodtál ott a cseheknél, baszod:-). Több van a Zalánban, mint gondolnád. A tömörítés és az elhallgatás nagymestere, ami ritka bloggeri erény. Ő a blog Örkénye, te meg dugd fel a Kunderád magadnak:-)
 
Styxx 2009.11.05 09:26:02
@BigGeorge:
?
Ezt hogy érted?
1/ Kamu a blog, de jól megcsinált
2/ Én vagyok Zalán?
3/ Egyéb
Nem én vagyok Zalán, részemről 1-es a helyes válasz.
 
 
Styxx 2009.10.30 10:53:02
@ótvarkéjenc:
Valami matematikus olvasó felvázolhatná a görbéjét, hogy milyen ciklikussággal merül fel a kommentek között a kamu - nem kamu vita.
Megsúgom: a hardcore olvasók több mint 90%-a szerint kamu, mégis élvezzük. Hülyék vagyunk? Lehet.
Ja, és Kenny se hal meg igazából a South Park szinte minden egyes részében, mert csak úgy rajzolják.
 
Styxx 2009.09.30 16:51:29
@aJeti: Nem benyalni akartam a blog gazdának, ha erre gondoltál, hanem egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy véletlenül ilyen fasza ez a blog, vagy egy profi tollforgató alkotása.
Nyilván egy Walesi bárdokat véletlenül nem lehet megírni, de egy ilyen blogot akár lehet.
 
Styxx 2009.09.30 17:45:26
@aJeti:
:-) ja, úgy jártam, mint a fürdős kurva. Nem dugni mentem, de ha már leengedték a vizet:-)

Jártam már én is úgy bloggal és ezért olyan megfoghatatlan műfaj a blog.

A kommentelők gyakran egymást lovalják a hypolásba.


Mint mondják, a fényképezés az egyetlen olyan művészeti ág, amiben egy teljesen amatőr is készíthet véletlenül remekművet. Lehet, hogy a blog is picit ilyen?
 
Styxx 2009.09.23 15:57:42
@SassyGurl:
az élvezeti értékét tekintve tökmindegy, engem csak az érdekel, hogy ha valaki fikcióban ilyen jól tolja az vajon mást is ilyen jól meg tud-e írni és szerkeszteni, vagy "csak" (idézőjelben, mielőtt megköveztek:-)) b.zalan.blog.hu-ra terjed a tehetsége.
 
 Elnézést, ha fárasztó volt. Alapestben egy tanulmány is gyakran fárasztó és száraz. Jó esetben pedig az se baj, ha neaddjisten tárgyilagos is.  Szerintem eléggé meggyőző, hogy engem nem  „a Zalán által megteremtett szexista férfikép” [Zalán tanulmány 5. old; kb. középen] és az ahhoz való férfias, avagy éppen inkább feminim viszonyulásom motivált,   mint ahogyan a T. Tanulmányírók írták.
Vagyok, aki vagyokról ezt emelték ki a T. Tanulmányírók:
„ Már a választott nickname is provokáló jellegű, tehát már itt igyekszik belehelyezkedni a Zalán által megkreált férfiideálba. Emellett pedig kommentjeiben a férfias nyelvhasználatra utaló elemeket dominálnak. Egyik esetben egy érzelmileg telitett témára vulgáris és obszcén hozzászólással válaszol” [Zalán tanulmány 8. old; 1. bekezdés]
Nos, Vagyok aki vagyokkal egyszer személyesen is találkoztam. Emellett saját blogot ír, illetve más blogban gyakran vendéposztolt, még több blogban rendszeresen kommentel. A blogbejegyzéseiből és az egyéb kommentjeiből is sok minden megtudható róla. Egy érzelemgazdag, felsőfokú végzettségű, a szakmájában régóta dolgozó, felelős családanya. A Zalán blogba többnyire egy pici „szabadszájaskodó lazításra” kukkantott be, mint a legtöbb törzskommentelő. Gondolom én. Ha már mindenáron be kellene valamilyen csoportba sorolnom, akkor azt mondanám, hogy ő egy olyan típus, akiről inkább, „női mozit” forgatnának. Egy árnyalt karaktert, mondjuk régebben Meryl Streep, vagy manapság Sandra Bullock főszereplésével, de semmiféleképp sem egy, a férfiideálnak megfelelni akaró, kizárólag leigázásra váró nőt.
Hadd ne menjek be a többi törzskommentelővel kapcsolatos melléfogásba, ami könnyen korrigálhatóvá vált volna, ha beleolvasnak a T. Tanulmányírók a blogjaikba, egyéb kommentjeikbe. Talán hasznosabb lett volna a két oldalon fellistázott szakirodalomnál.
A Zalán törzskommentelői közösségből ugyanis összeállt egy kis(bloggeri), mondhatni baráti társaság. Meglehetősen heterogén. Különböző korú nőkből és férfiakból. Elég szabadszájú csapat, de még véletlenül sem egy swingerklub. Mint fentebb írtam, baráti társaság, ami nem férfi-női, hanem némi pátosszal élve „egyetemes emberi” tengelyen szerveződött.
Jómagam is részese vagyok, és ha netán valamelyik másik zalan.blog.hu-ról megismert taggal összefutnék, akkor nem az lenne az első gondolatom, hogy „na most kifikázzuk a nőket, avagy éppen a férfiakat” vagy közösen áldozunk a szabad szerelem oltárán (hmm, pedig lenne pár tippem:-)) hanem, hogy lazán csevegünk egy nagyot.
Ezt a Zalánt, mint a követésre csábító macsó férfi modellt viszont valaki nagyon megszívta. Annyira T. Tanulmányírók, hogy majdnem ráment a házassága. (Többek között) Ádám néven ismert kommentelő társunkról beszélek. Őt nagyon elragadta az a „blogomban Brad Pitt vagyok” életérzés. És ha nincs a Zalán blog, akkor lehet, hogy nem jut el idáig. Ezzel nem Ádám saját felelősségét akarom csökkenteni, de az vesse rá az első követ, akivel még nem fordult elő, hogy másnak, többnek képzelte magát, mint aki. Ráadásul eszkalálódott a helyzet. Valaki Ádám törölt blogját újraizzította.
Most abba ne menjünk bele, hogy vajon mennyire minősül emberkísérletnek a Zalán-kísérlet, és ha igen, akkor ahhoz a résztvevők előzetes és kifejezett hozzájárulása szükségeltetik, amit nyilvánvalóan nem szereztetek meg, de talán a fair-play annyit megkívánna, hogy akkor így utólag, viszonylag tisztességesen beszámoljatok a „kísérleti patkány” kommentelőknek és főképp, hogy Ádámmal próbáljátok valahogyan felvenni a kapcsolatot, valahogy így: „Bocs, talán mi is elszúrtuk. Tudunk segíteni?”
Félreértés ne essék, távolról sem vagyok szent ember. Kutyultam már össze dolgokat offline és online is. De utólag azért többnyire bántott a dolog és nem lapítottam, mint szar a pincében.
Szóval próbáljatok némi szánom-bánomat tanúsítani és gyertek el egy pofa békesörre a következő blogtalira, T. Tanulmányírók, de üsse kavics, ha ragaszkodtok a konyak-kólához, akár azt is ihattok:-)
 
Üdv:
Styxx
az egyik kísérleti patkány a sok közül, akinek pls. nézzétek meg még egyszer a röntgen képét, talán valamit félrediagnosztizáltatok.

 

 

 

(Styxx téged nem cenzúrázlak, mert mindenki tudja, hogy egy patkány vagy:-DDDDDD....a szerk.)

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://incifinci14.blog.hu/api/trackback/id/tr481765527

Styxx 2010.02.17. 10:07:58

Ksz, szuper gyors vagy. Képzeld időközben Helen is lehozta, dehát a Breraking News-t a CNN és a BBC is leadja, hát nem?:-) Most rohanok melózni, majd benézek.

Styxx 2010.02.17. 10:09:33

@Styxx:
Nála csak délig lesz vezető hír, FYI.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.17. 10:20:18

Inci, azt a betyárját, ez igen, ügyes! Barátom, ez a tanulmány, nem az ő összetákolt kutyulmányuk. emelem kalapom!

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.17. 10:32:20

hülye vagyok, most látom, hogy Styxx a szerző. Jó!

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.17. 10:37:54

Styxx biztosra akart menni. Nekem is leadta a drótot.;-)

irkafirka 2010.02.17. 10:55:44

@Styxx: te nem vagy noooormális! :-) de ezért szeretünk, nagyon jó lett!!!

Thia* · http://oszoljunk.blog.hu 2010.02.17. 11:00:33

Én még nem kommenteltem ide, úgyhogy sziasztok! :) Tanulmány? 13 oldalon? Na ne mááá! Amit összehoztak belőle egy fos, én ha tanár lennék úgy basznám vissza nekik, mint a huzat. Végigolvastam a Zalán blogot elejétől a végéig, ebből egy kurva jó tanulmányt ki lehetett volna hozni, nem egy ilyen összecsapott, igénytelen, sok helyen pontatlan, még a szakirodalmi hivatkozások is rosszul vannak beletéve, tévedésekkel és belemagyarázásokkal teli valamit.
Styxx tanulmánya viszont nagyon tetszett! :)))

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.17. 11:27:50

@Zritha: teljesen egyetértek, az ő tanulmányuk sehol sincs Styxxéhez. Ellenben Zalán jól ki volt találva, ez igaz.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.17. 11:37:26

@hzizi: mondtam én, hogy a dolgozat végett jött létre a blog
Styxxnek is írtam, hogy sztem a Mátyás pajtás az értelmi szerző, aki Zalánnak adta ki magát. Még a stílusa is "Zalán."

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.02.17. 12:20:40

izé, ezt a patkány röntgent nem lehetne levenni, nehéz egy kézzel eltakart képernyőt olvasnom, lécci, lécci.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.17. 12:35:53

@hzizi: bocs Zizi, de azt úgy oda tetette velem Styxx, hogy csak na. Ne haragudj, de teljesen beleillik a posztba.

Styxx 2010.02.17. 12:37:22

@hzizi:
Az lennék én, nem ismersz meg?:-)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.02.17. 12:38:58

@hzizi: Szóljál, majd felolvasom neked, és akkor nem kell takargatnod a szemeidet... ;)
Én csípem a patkányokat, akár röntgen variációban, akár élőben... Ez is csak egy szőrös bigyó, mint az egér, nagyobb kivitelben. :)))

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.17. 12:48:17

@Enchantée: vigyázz, mert erről is írnak vmit a szakkönyvek:-)))

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.02.17. 13:06:13

@Incifinci: Leszarom, mit írnak a szakkönyvek. Freud bácsival jóban vagyok, különben is... :)))))

LuPuS 2010.02.17. 13:07:42

Meghajlok a Booker díjas író előtt, Hatalmas összeszedett és jó (itt megjelenik a rejtett meleg salakanyagig történő nyelvgyök lenyomása is )

aJeti 2010.02.17. 15:04:06

@Styxx: mekkora patkány vagy! :D

aJeti 2010.02.17. 15:11:55

akkor most már ugorjunk más témára, szerintem.

ssww 2010.02.17. 17:01:15

ha már olyan alapos és személyeskedő az írás:
1) honnan tudod, hogy a borítón feltüntetett nevek a valós szerzők?
2) ki az a spohn ferenc?

Mary_N 2010.02.17. 20:24:46

@Styxx: fijam, ez ötös, üjjé le nyugodtan! :D

@szingliman: már mindenki gyanús, mi? :-))

vagyok, aki vagyok... 2010.02.17. 21:08:34

azannya! most már csak elolvasom...

@Styxx: :D

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.17. 22:01:15

@ssww: baszki, SS-Waffen...

@szingliman:@Mary_N: igen, ez elég gyanús...

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.17. 22:05:33

@ssww: Amúgy ha valótlan szerzők lennének, minimum Törpapa, Törpilla, Ügyi-fogyi, Okoska, Duli-fuli néven futtatták volna magukat...ahhoz, hogy valaki Enhoffer Virág néven valótlannak tüntesse fel magát, minimum két év elmegyógy kell...tartós gyógyszerezés alatt...

barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2010.02.17. 22:24:07

@Styxx: Neked legalább van gerinced! :)
Szuper poszt lett! Gondolom fél kézzel dobtad össze, mig a "diákok " vért izzadva hónapokig agyaltak, hogy hogy közelitsenek a témához.

Styxx 2010.02.17. 22:49:41

@barracud4:
Ksz, azért tudok sz@ralak is lenni:-)
@Hirmondo Helen:
Ja, az amúgy nem az eszéért szeretjük Deutsch Tomi (hanem, pl mert a titkárnőcijének is gyártott pici zabi bvabit, na hogy írta anno a bulvár, hogy hívják a kisdedet? Igen, Zalán:-)) egyik, ha nem az egyedüli ütős bonmot-ja jutott eszembe, még anno amikor Tocsik Márta betegségre hivatkozva visszavonta a vallomását.
Mire Deutsch: Én is voltam már lázas beteg, de egyszer se mondtam lázasan olyat, hogy: Budai és Boldvai:-)

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.17. 23:40:05

@Styxx: Így van. Engem is Szabó Évának hívnak, de a Hírmondó Helen kevésbé tűnik gyanúsnak.:D

irkafirka 2010.02.18. 07:29:25

@Bodó Csanád: engem már csak az érdekelne, hogy Ön/Te hogy talált(ál) ide?!

Bodó Csanád 2010.02.18. 07:43:00

Egy kattintással Zalán blogjáról. Miért?

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 08:02:35

Bodó Csanád írása:
(moderáltam, mert kitöröltem belőle egy linket, hogy ne az én oldalam által érjenek el látogatottságot.)

Bodó Csanád 2010.02.18. 01:33:28
Engem Bodó Csanádnak hívnak. A dolgozat szerzőinek a tanára vagyok, hozzám írták a tanulmányukat. Sőt, én javasoltam nekik, h ezzel a témával foglalkozzanak. Sztem egy blog olyan nyilvános tér, ahol a kommentelők számíthatnak arra, h ami megjelenik tőlük, azt mások elemezni fogják. És nemcsak a következő kommentben, hanem máshol is. Pl. egy szemináriumi dolgozatban.

Ennek a kockázatát a diákjaim is vállalták, amikor a saját blogjukra feltöltötték a dolgozatukat. Ebből a szempontból Styxx elemzésének 2. része rendben van, mégha nem is értek vele mindenben egyet.

Az első viszont sztem egyáltalán nem. Az iwiw ugyanis más közeg, mint egy blog. Általában a használói a saját nevükön, saját fotókkal jelennek meg rajta, szemben a blogokkal, ahol a szereplők "álnevet" használnak. (És itt nem érv az, h a nick alapján is ki lehet nyomozni valaki személyi adatait, mert éppen attól lesz más a blog, hogy itt nyomozni "kell".) Az iwiw adatai ezért "érzékenyebb" információk, mint a blogokéi. Én nem tenném fel a képeket ábrázoló személyek megkérdezése nélkül a fotóikat a blogomra, és a nevüket sem írnám le. (Mint ahogy a diákjaim tanulmányában sem szerepel egyik blogger offline neve és fényképe sem.)

Meg vagyok arról győződve, h távol állt tőlük bárkit is megbántani azzal a szöveggel, amit megírtak, és sajnálom, ha valaki közületek ezt mégis így élte meg. Ezzel együtt szeretnélek megkérni arra, Inci, h beszéld meg Styxxszel, és a posztból meg a kommentekből töröld, töröljétek a személyes adatokat. Cserébe meghívhatlak titeket egy pofa sörre vagy konyak-kólára vagy másra a következő blogtalin vagy máshol? (A meghívás Hirmondo Helennek is szól, mindjárt bemásolom hozzá is, amit írtam.)

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 08:08:38

@irkafirka: én meg legszívesebben moderálnám, mert ez is csak egy rohadt reklám és a linkelőket gyűjti az oldalukra. De ha meg moderálom, azt hiszi hisztis vagyok, pedig én azt bírom a gyűrődést. De ez a linkelés kiakaszt.

Amúgy meggyőződésem, hogy nem Őn a tanárbácsi, hanem Ti vagytok! De ez is mindegy.
Szépen sorjában reagálva:

A kedves dolgozatírók akik fent vannak az interneten is szintén számíthatnak, arra, hogy bárki csak úgy véletlenül megtalálja őket....maga írta,a diákjai vállalták a dolgozatuk feltöltésével a nyilvánosságot.

Mért az iwiwen maga szerint nem kellett nyomozni? Ott is ott van az a bűvös szavacska "Keresés". Keressen már rá arra is, hogy Inci, ........ja, hogy nem tudja, merre lakom? Nem véletlenül, mert a diákjai arra sem vették a fáradságot, hogy az elemzettek blogjaiba beleolvassanak. Amúgy meg Tatabánya, és rá fog jönni, hogy az én felkutatásom nick név alapján semmivel sem volt nehezebb, mint amikor én kerestem bármelyiküket is.

"Az iwiw adatai ezért "érzékenyebb" információk"-és az nem érzékeny infó, hogy engem, vagy bármelyik blogger barátomat, mindenféle nevetséges jelzőkkel illetnek?

Tehát még mindig nem értem a károgást. Kiraktatok minket, mi is ki raktunk titeket és Styxxnek köszönhetően a jellemzők is......persze veletek ellentétben itt mindenki tudja, hogy ez egy vicc.....Ti viszont .......Á nem is idegesítem már magamat, megint!

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 08:09:23

@Bodó Csanád: majd el felejtettem. Akkor legalább annyit legyen szíves elárulni "Tanár Úr", hogy sikerült a dolgozat? Milyen értékelést kaptak a fiatalok?

:-DDDDDDD

Azért ez mindenkit érdekel.

Bodó Csanád 2010.02.18. 08:33:20

@Incifinci: Elég ritka nevem van, és bár nem linkelem be, de ha rákeres valaki a guglin, könnyen megtalálja akár a fogadóórám időpontját is, ha meg szeretne győződni arról, h azonos vagyok-e magammal. Nem kell utána nyomozni.

A nicket használó bloggerek után viszont általában igen. Ehhez nem elég a Keresés gombot lenyomni. Ez különbség a személyes adatok (név, fénykép) és a nickek között.

A Te bloghasználati szokásaid ebből a szempontból eltérnek másokétól, mások nem tesznek fel a blogjukra személyes adatokat magukról. Igazad van abban, hogy a diákok erre figyelemmel lehettek volna, és ez így tényleg necces a Te nickeddel kapcsolatban. Erre én is felfigyelhettem volna, és bánt, h nem vettem észre. Sajnálom.

De a bloggerek túlnyomó többsége másképp viselkedik. A nick számukra olyan "védettséget" jelent, h személyes adataikhoz nagyobb erőfeszítés nélkül nem lehet hozzáférni. Hacsak ők maguk másképp nem döntenek.

Nem tudom, h a diákok látták-e már a posztot, de ettől függetlenül sztem a személyes adatokkal óvatosabban kellene bánnod, bánnotok.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 08:48:41

Tanár Úr!
A Nevüket elsősorban ők maguk tették fel, nem de? Az hogy én és Styxx képeket kerestünk, vagy is párosítottunk hozzá? Én még mindig nem értem....?
De mindegy is. Az én személyes adataim és lekereshetőségem figyelmen kívüli hagyása, egy dolog. De ha ők megtehetik, én is.....Akkor betudjuk egy 1-1-nek? És a következő blogtalálkozón, elfogadhatom a bocsánatkérését tisztelettel....

Addig is rá gúglizok Önre, hátha találok egy telefonszámot is, és akkor telefonbeszélgetés alapján is, meggyőződhet arról ki vagyok én és hogy a diákjai által megfogalmazott jellemzés mennyire vonatkozik rám:-))))
Talán a beszélgetés alkalmával a dolgozat értékelését is megtudhatom.

Bodó Csanád 2010.02.18. 09:36:42

Kedves Incifinci! (Lehet, h régimódi, de én javasolnám a kölcsönös tegezést, és a keresztnevemhez is jobban kötődöm, mint a titulusomhoz.)

Sztem van különbség. A dolgozat szerzői nem akartak foglalkozni a személyes adataiddal, abból indultak ki, h a bloggerek túlnyomó többségéhez hasonlóan Te sem fogod ezeket közzétenni. Vagy ha mégis, akkor ez a Te személyes döntésed lesz.

Ami viszont ebben a posztban és kommentjeiben van, az sztem más, mert ők nem dönthettek arról, hogy a fotójuk és a nevük szerepeljen-e itt vagy sem. És ez lényeges különbség. Én olyan blogokat szeretnék olvasni, ahol mindenki eldöntheti (a politikusokon kívül, persze), h a szomszéd néni által azonosítható módon megjelenik-e benne a neve és a fotója. És a Tiéd most éppen nem ilyen.

Styxx 2010.02.18. 09:43:39

@Bodó Csanád:
Kedves Csanád,

Örülök, hogy felvetted velünk a kapcsolatot. Szerintem egy érdekes kísérletben vettünk részt mindannyian és attól még izgalmasabb, hogy folyamatosan változott a „laposztók” személye.

Maradjunk annyiban, hogy szerintem akkor lett volna fair a részetekről a ténykedésetek, ha a tanulmány elkészültét követően tájékoztatattok minket, tanulmányozott kommentelőket.

Pl. van egy zalan.blog.hu felület, amit szerintem minden érintett olvas:-)

Az iwiwen szerepeltetett adat, vs. nick-kel kommentelő közötti különbséget nem látom olyan élesnek, mint ahogy leírtad (természetesen ez nem azt jelenti, hogy nekem van igazam).

Hadd ne addjak tippet, de akit komolyan érdekel, hogy ki van egy nick mögött, az többnyire félórás-órás kutatás alapján eljut a hús-vér személyig, ezért a nicket is megilleti a személyiségi jogi és az adatkezelési védelem.

Az iwiw egy zárt rendszer, ami a többmilliós tagságának köszönhetően ténylegesen egy hálózat, hiszen a magyar nyelven (is) internetezők számára a csatlakozás rendkívül egyszerű.

Véleményem és internetes olvasói tapasztalataim szerint, hogy jogilag védhető legyen, a posztban feltüntetett képek iwiw-es átklikkeléssel kell megjeleníthetővé tenni. Így aki iwiw hozzáféréssel rendelkezik, azt megteheti. Például így operál a durva iwiw arcokra specializálódott subba.blog.hu, illetve pl. amikor a BKV vesztegetési botrány kipattant, így lehetett megnézni egyes gyanúsítottak képét.

Én, ha úgy tetszik, ettől számotokra kedvezőbb kompromisszumot javaslok:

Arra kérném Incit és Helent, hogy távolítsa el a Zalán-kísérlet 2.0 posztból a neveket, fényképeket tartalmazó részt, te adj meg egy (akár csak erre a célról nyitott) e-mail címet és az alábbiakat írják ki:

„A tanulmányírók személyes adatait is tartalmazó részt tanáruk kérésére töröltük. Aki kutatási, vagy egyéb célból azt szeretné elolvasni, kérem erre ezen az …… e-mail címen kérjen engedélyt az oktatótól. „

Persze az már rajtad, illetve Incin és Helenen múlik, hogy elfogadjátok-e a javaslatomat.

Békés együttműködésre törekszem és bízom benne, hogy nem megfutamodásként értékelitek soraimat.

Ha megkérdezitek, hogy miért más f@rkával verem a csalánt, és miért két nő szoknyája mögé bújva, velük rakattam ki a posztot? Válaszom: a saját meglehetősen alacsony látogatottságú blogom tematikus blog, oda nem passzolt volna bele.

Természetesen a szerzősséget vállalom, annak ellenére, hogy nem névvel, címmel TB számmal kommentelek.

Beleolvastam a blogotokba, így még izgalmasabb a történet, csak sajnos most melóznom kell (középhaladó internetfüggőségemre tekintettel nem könnyű mindezt összehangolni:-)) és szeretném ha összejönne egy baráti konyakkólás sörözés a Zalán Consulting -) A 6 Zalán-kutató ifjú tanítvány és a Tanárúr Mester, valamint nem utolsósorban maga A. (aki valójában nem B.)Zalán részvételével:- )

Styxx 2010.02.18. 09:49:59

@Incifinci:
@Bodó Csanád:

Sziasztok,

Inci, szerintem adjuk meg Csanádnak és tanítványaiknak (és magunknak) a lehetőséget, hogy személyesen dumáljunk, lásd fentebb.

Illetve ott a javaslatom egy békés rendezésre.

Én az egész ügyet pozitívként értékelem. Az egyetlen vesztes Ádám, de ő leginkább saját magatartásának az áldozata.

Így, hogy nem a hatok alkották Zalánt, ezzel kapcsolatban nem tolnék rájuk az erkölcsi felelősségből. Fentebb kifejtetem, hogy szerintem hogy lett volna fair.

Lássuk be, a webkettest valahol mindannyian most tanuljuk, így a kutatókból is válhat kísérleti alany:-)

Make love not war! Zalán már mindezt a lépcső alatt "békésen" lerendezte volna:-)

sing-lee 2010.02.18. 10:03:19

@Bodó Csanád: Kedves Csanád! Jogi kérdéseken hátrányban vagy, csak szólok. Én a helyedben belemennék Styxx ajánlatába...
Az emberi oldalát már nem is említem a dolognak...

Bodó Csanád 2010.02.18. 10:07:33

Kedves Styxx, számomra a javaslatod teljesen elfogadható, három megszorítással:

1. A kitörölt rész helyére beillesztett szövegben ne az szerepeljen, h "kérjen engedélyt az oktatótól", mivel nem az én adataimról van szó, hanem az, h az oktató címére küldött e-mailen keresztül kérjen engedélyt a dolgozat szerzőitől. Ha ez így megfelel Nektek, én vállalom, h továbbítom nekik a beérkező kéréseket. Az e-mail-címem: csanad_bodo@ludens.elte.hu

2. Van egy kommented ezen a blogon, amiben ugyancsak szerepelnek a dolgozat szerzői. Szeretném kérni, h azt is töröljétek.

3. Az első kört én állom.

Styxx 2010.02.18. 10:13:44

@Bodó Csanád:

Kedves Csanád,

1. Még jobb, mint az eredeti.

2. Már nem emlékszem, rá, ha van és Incinek pontosan elmondod hol, részemről teljesen OK a törlés. Azonban a blogger itt Inci, a döntés az övé (és ez vonatkozik az 1. pontra is).

3. Akár a másodikat is, csak utána remélem visszafogom magam, mert a múltkor azért eléggé eláztam:-)

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.18. 10:22:22

Hello Mindenki!

Részemről ez a téma már lezárva. Régi posztokat nem alakítgatok.
Ahogy Styxxnek már írtam: Nem volt Index-címlap, mondhatni: szűk kör értette miről van szó.

Amennyiben a dolgozatíróknak nem tetszik az ötlet, akkor készíthetnek rólam egész alakos, pucér fotót és felnyomhatják a netre.:DDD

Bodó Csanád 2010.02.18. 10:31:34

@szingliman: Köszönöm, h szóltál, de áruld el, kérlek, azt is, h miért! Tényleg érdekel, a web2-t én is tanulom, és számomra ez nem egyértelmű.

Az emberi oldalát illetően megértem, ha rosszul esik, h szó nélkül írnak dolgozatot a kommentjeitekről, de a dolgozat szerzői a saját blogjukon tanakodtak arról, h belinkeljék-e a szöveget Zalán blogjára. Végül úgy gondolták, h elég, ha a saját blogjukon szerepel. (Azt feltételezték, h ott úgyis megtaláljátok. Ebben nem tévedtek, de a gesztus így valóban elmaradt.)

Én azért nem sürgettem meg őket, mert függőben maradt, h foglalkoznak-foglalkozunk-e tovább is ezzel a témával, és ebben a szakaszában a kutatásnak számomra indokoltnak tűnt, h ne befolyásoljuk a blog alakulását azzal, h megfigyelést végzünk.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 10:41:57

Styxx cenzúrázott kommentje:

Jaj, köszi mindenkinek. Az üfi is elment, jöhet az élvezet.
Sütkével azért egy standard P.Cs. jelenet forgatását megnéznék és 2.hölgy mint Kis ÉDes a lépcsőfordulón meglehetősen izgalmas.
Apropó, ha a Nemzeti Kulturális Alap nyolcszázmillió forintos támogatásával elkészül a szines-szélesvásznú Zalán Blog Hu film, akkor egy szakértő-tanulmányíró szerepet szívesen bevállalok:-)

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 10:48:40

@Styxx: csak popsi fogás volt,az is véletlenül de tudod, hogy imádtam:-)))))))

@Hirmondo Helen: te egész végig erre hajtottál:-)))))))))))(jajj de imádlak:-)

@Bodó Csanád: részünkről rendezett a dolog. De mi mikor hallgathatjuk meg a kedves feleket,Tanár Úr tolmácsolása nélkül?

irkafirka 2010.02.18. 10:53:10

@Styxx: :-) jaj, csak lenne időm olvasni...

Bodó Csanád 2010.02.18. 11:09:54

Bocs a bénázásért, de nem tudom, h kell egyszerre két kommentre is válaszolni. Így inkább újra régimódi leszek:

Inci, köszönöm, h ilyen gyorsan léptél. Én nem találkozom rendszeresen a dolgozat szerzőivel (már nem tartok nekik órát), és nem tudom, h tudnak-e arról, h mi történik itt. De nem is szeretnék addig szólni nekik, amíg Helen blogján változatlan a poszt.

Kérlek, Helen, indokold meg, h miért nem módosítod Te is. Számomra az Indexnél csekélyebb látogatottságra való hivatkozásod nem meggyőző, mivel sztem itt az a kulcskérdés, és bocs, de most ismétlem magamat, h olyan blogokat hoztok-e/hozunk-e létre, ahol bárki eldöntheti, h szerepel-e saját nevével és fotójával.

És még valami: igyekszem nem "tolmácsolni", hanem a saját véleményemet elmondani a dologról. Lehet, h a dolgozat szerzőit nem zavarja, h névvel és képpel szerepeltek a posztban. Az is lehet, h igen. Nem tudom. De engem ettől még zavarhat az, ha úgy érzem, h valaki nem kellően körültekintő, amikor a bloggeri szerepéből fakadó hatalmi pozícióban másoktól megvonja azt a jogot, hogy személyes adataikról döntsenek. (Nem tagadom, persze, h most a kommentelésben az érintettség is motivál.)

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.18. 12:49:08

@Bodó Csanád: Valakit meg az zavar, hogy leírom, ha szeretem a puncimat. Na és? Ha zavarja, nem néz rá. Engem nem zavar, és azt sem, aki rendszeresen olvassa.
Ajánlom a www.subba.blog.hu péntekenként megjelenő Subba Szív iwiw rovatát. Lehet, hogy a tanítványok már ott is megjelentek. Pedig Subba Daddy nem szokott olyan modorosan fogalmazni, mint Styxx...

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.18. 12:50:40

Jah, amúgy ez már részemről -mint fentebb említettem- lezárt ügy. Nálam Napi MaszturbáláSokk zajlanak és nem Heti Nyavalygások...

Styxx 2010.02.18. 15:44:42

@Incifinci:
Kössz, hogy az én fotóm maradt, így a sok fiatal nélkül még jobban érvényesül diszkrét bájam:-)

Tittok 2010.02.18. 16:45:39

Na látom a poszt értelmesebb felnőtt módon módosult, és senki nyakába nem kívánkozik venni egy jogi procedúrát. Látom azt is sok-sok elv felsorakozik itt. Viszont a törvények szarnak az elvekbe. Ha büntetnek akkor szívás, nem kicsi, nagy összegű. De így már tökéletes a poszt.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.18. 18:10:18

@Tittok: a poszt nem a te általad alátámasztott ürügyek miatt módosult. Puszta szimpátia részemről.....

Styxx 2010.02.18. 18:55:28

@Incifinci:
Remélem elsősorban az átvilágított patkánnyal szimpatizálsz:-)

Mary_N 2010.02.18. 20:42:02

Azt hiszem, ebben az egész sztoriban az a legzavaróbb, hogy a Zalán blogon összejött jó néhány ember mára kis közösséget alkot, olyan belső gondolatokat, érzéseket osztva meg egymással, hogy az már-már családdá kovácsol. Ebbe a kellemes családi légkörbe rondított bele néhány gyermekded ifjonc, kivesézve, sőt pellengérre állítva a kommentelők hozzászólásait, véleményt formálva ennek a közösségnek a tagjairól ismeretlenül és kéretlenül. Ezt mindannyian sértőnek érezzük, még én is, aki Zalánnál sosem kommenteltem, ellenben láttam-olvastam már sírni az itt szerzett barátokat.
Jobb lett volna, ha a kis pszicholinguisztikai tanulmányt a saját nyelvhasználatuk, személyiségjegyeik, stílusuk elemzésével adják be dolgozatnak, mert azzal, amit tettek, mások lelkébe másztak bele. Nem kicsit, nagyon.

Kedves Csanád! Talán kár, hogy te már nem adsz órákat nekik - van még mit tanulniuk: emberségből.

Bodó Csanád 2010.02.18. 23:07:27

@Incifinci: @Styxx: Sajnos szimpatikus gesztusotok hatását jelentősen csökkenti, h Helen nem módosította Styxx posztját a saját blogján. De mielőtt bárki azt gondolná, h ezzel szeretnék hatni rá, inkább közvetlenül hozzá fordulok.

@Hirmondo Helen: Kedves Helen! Sztem hatalmi pozícióból szólalsz meg, ha részedről érdemi párbeszéd nélkül lezártnak tekintesz egy ügyet, amiben Téged kérnek meg valamire. Az erre adható válaszok közül legkevésbé sem szeretném a nyavalygást választani. Marad a hallgatás. Nekem.

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.19. 08:36:07

Ez már tényleg a vicc kategória, ami ezen a lerágott csont körül zajlik. Azt hittem, hogy minden csoda három napig tart, de úgy látszik, ez csak arra igaz, akinek nincs jobb dolga, mint ilyen századrendű dolgokkal foglalkozni.
subba.blog.hu/2010/02/19/subba_sziv_iwiw_jatek_a_borotvaval - íme a mai subba. Sztem mától náluk tessék kopogtatni, mert én már unom.

KrTamás 2010.02.19. 14:27:45

Kedves Mindenki!

1. A szemináriumi dolgozat egyik szerzőjeként őszintén bocsánatot kérek, ha bárki is megbántottnak érzi magát a dolgozat kapcsán.
2. A dolgozat tudományos igénnyel íródott egy tudományos kérdésről: gyakorlati közösségek vizsgálata nyelvhasználatuk alapján. Tehát nem egyes emberekről szól, hanem azok megnyilvánulásairól Zalán blogján és a szövegeken keresztül az egyes személyek Zalán által teremtett diskurzusához való viszonyáról.
3. Hatalmas félreértés, ha a dolgozatban írtakat bárki is magára vette, személye ellen szólónak érezte. Mi nem gondoltuk így, éppen ezért is ez a munka nem a blogolók személyéről, hanem egy adott helyzetről, de elsősorban szövegekről és a szövegekből kirajzolódó profilokról szól.
4. Mi is nyilvánosságra hoztuk az írásunkat, tehát ezzel nincs is semmi baj szerintem, ha bárki, bármit kommentel rá. Ezzel együtt úgy érzem, hogy bizonyos sértések konkrétan a személyünk ellen szólnak és ezt nem tartom sem erkölcsösnek, sem "emberségesnek", hogy bosszúból vagy félreértések miatt személyeskedő megjegyzéseket vágjon bárki is bárki fejéhez. Ismétlem, amiket írtunk nem személyekről, hanem szövegek alapján megjelenő identitásokról szólnak.
Szerintem ez egy nagy félreértés. Ez a dolgozat nem arról szól, ahogyan sok érintett értelmezte. Viszont félreérthető lett és ez a mi felelősségünk, ezért még egyszer bocsánat.

Mindenkinek nagyon szép hétvégét!

Tamás

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.02.19. 14:35:08

Naj, azt hittem már lezárul a téma...

Styxx 2010.02.19. 14:59:14

@KrTamás:
OK, szerintem minden fronton minden rendeződött, Helennél is anomimizálódtatok. Nekem ez tíz percembe és több milliárd apró adathordozómba került, de valahol feleddhetelen élmény volt.:-)

A legközelebbi kutatás előtt egyeztetés a Fecskében:-)

Ja, és még azt nyögjétek ki, most az egyszer legyetek még azelőtt sportszerűek, hogy a medencébe brunyáltok, (junó, attól még nem vagyunk úriemberek, ha a mosogatóba hugyozás előtt kivesszük az edényeket:-)) az első őszi blogtalin elment közületek valaki "terepszemlénzi" a fecskébe?

Sütke 2010.02.19. 15:39:21

@Hirmondo Helen: Tudom, hogy szeretnétek lezárni a témát, de mint a Subba rendszeres látogatója meg kell jegyeznem, hogy ott ugye csak linket adnak a képről, amit ha a kedves tulaj észrevesz törölheti a képet, vagy a regisztrációját (ami fájdalmunkra néha meg is történik). Ezért nem hasonlítható (a már lerendezett) szituációhoz.

Sütke 2010.02.19. 15:41:23

@Styxx: Ennyire kis szorgalmasak azért szerintem nem vagyunk :D Én legalábbis biztos nem :D

Styxx 2010.02.19. 15:44:39

@Sütke:
Kis huncut, te persze, hogy biztos, nem. Téged még én is észrevettelek volna, ami egy karikásostort csattogató, bőgatyás, dunántúli parasztlegényről nem feltétlen mondható el. Hiába no, szelektív figyelem:-)

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.19. 16:39:27

Bocsánatkérés elfogadva. Kommentek lezárva.....
eXTReMe Tracker
süti beállítások módosítása